قوانین عمومی

کلیه اصول و رویه‏‌های تیارا منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های تیارا تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی خواهد شد و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمرتان از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

© کلیه محتویات سایت  تیارا شامل قانون حق تکثیر شده و به سایت تیارا تعلق دارد.

تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات تیارا اقدام کند. همچنین از آنجا که تیارا یک وب‌سایت خرده‌ فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.

 

تعریف فروشنده و شرایط کالاها و فروش

محصولات ارایه شده در وب‌سایت، یا توسط تیارا از تولیدکنندگان معتبر و یا واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری و عرضه می‌شود و یا در گروه دوم برخی فروشندگان معتبر با تیارا همکاری می‌کنند و محصولات خود را به‌واسطه این فروشگاه اینترنتی، به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. منظور از کالای فروشندگان، گروه دوم است و فروشنده، شخصی حقیقی یا حقوقی است که کالای خود را در وب‌سایت کالاخوان عرضه کرده و به فروش می رساند..

مسئولیت‌های مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده تامین کننده و واردکننده است. فروشگاه اینترنتی تیارا رابط میان مشتری و وادرکنندگان رسمی و عرضه کنندگان متعدد کالا می باشد. درکنار هر کالا نام تامین کننده اصلی کالا ذکر شده است و خریدار، کالای تامین کننده مربوطه را براساس اطلاعات و خدمات مکمل ارائه شده از سوی این تامین کننده خریداری می نماید. گارانتی و خدمات پس از فروش هر کالا بر اساس اعلام هر تامین کننده درکنار کالای او ذکر شده و به وسیله تامین کننده مربوطه انجام می شود. فروشگاه اینترنتی تیارا هماهنگی میان تامین کننده و مشتری را در موارد لازم انجام می دهد..

دریافت پیش فاکتور از سبد خرید فروشگاه تیارا صرفا خدمتی برای برنامه ریزی وبوجه بندی کاربران است وهیج گونه وجه التزامی را برای فروشگاه تیارا ایجاد نمیکند.

قیمت‌‏گذاری در تیارا مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. قیمت‏‌های ارائه شده برای کالاها در تیارا قیمت‏‌های خرده فروشی است که توسط وارد کنندگان وتولیدکنندگان و یا تامین‏‌کننده آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و به وسیله تامین کننده رعایت می گردد..

لازم بذرکر است در دوره های زمانی ،که نوسان ارز باعث تغییر قیمت کالاهای وارداتی میشود آخرین قیمت اعلام شده از طرف وارد کننده ملاک اصلی قیمت کالا است و به روز کاری خرید استعلام شده و مابه التفاوت در فاکتور نهایی لحاظ میگردد ومشتری حق هر گونه اعتراض را از خود سلب وساقط میکند.

در شرایط خاص مثل فروش ویژه ، احتمال لغو شدن سفارش مربوط به محصولات فروشندگان به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا وجود دارد و تیارا مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید اقدام کرده و فروش را متوقف کند.

نحوه برگشت کالای فروشندگان طبق قوانین تیارا است، با این تفاوت که واردکننده ویا تولید کننده  مسئولیت هرگونه عدم مطابقت را به عهده می‌گیرد.

خدمات پس ‌از‌ فروش تیارا تنها درصورتی درخواست مشتری مبنی بر بازگرداندن کالای فروشندگان را می‌پذیرد که خریدار شرایط بازگشت کالا را کاملا رعایت کرده باشد.

ارتباطات الکترونیکی

هنگامی که شما از سرویس‌‏ها و خدمات تیارا استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت می کنید، خرید می‏‌کنید و یا به تیارا ایمیل می‏‌زنید،یا از طریق پیام رسان سایت پیام میدهید این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که تیارا به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی و یا سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.

آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.

رعایت حریم شخصی

تیارا به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.

همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات تیارا، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط تیارا جزئی از اموال تیارا محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس، در انحصارتیارا است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای تیارا محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها و سایر خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط تیارا و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار تیارا است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‏‌سایت تیارا و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای تیارا محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات تیارا ، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است.

تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.teeara.ir است. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از آدرس‌‏های ذکر شده در پابرگ استفاده کنند.

ثبت، پردازش، ارسال و پرداخت سفارشات

تیارا به مشتریان خود در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت در روز امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد. پردازش سفارشات از ساعت ۶ بعداز ظهر و سفارشاتی که درایام تعطیل دریافت شده در اولین روز کاری بعد خواهد بود.

کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت  تیارا به وسیله ارسال کد سفارش از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. تیارا همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در تیارا به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای تیارا محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.

ارسال سریع وسیر کالا برای مشتری درصورتی که قابلیت این عمل در ماهیت اقلام فاکتور باشد  جزء خدمات ویژه محسوب شده ومبلغ معادل ۵ الی ۱۰ درصد به جمع فاکتور اضافه میشود. 

کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. مسئولیت هرگونه اشتباه یا نقصی که مربوط به اشتباه در درج اطلاعات در فرم سفارش کالا باشد به عهده خریدار می باشد.

حمل کالا تنها تا درب محل سفارش با پرداخت هزینه از طرف مشتری به عهده تیارا می باشد و ارسال به طبقات را شامل نمی شود.

در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
تیارا مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای تیارا محفوظ است.
در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت تیارا ، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای تیارا محفوظ است.
تیارا در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت تیارا می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.

کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد،تیارا جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتور حقیقی به حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند.

امکان پرداخت در محل برای سفارش‌هایی که از طریق باربری ارسال می‌شوند، وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ سفارش‌ها از طریق پرداخت اینترنتی یا پرداخت کارت به کارت تسویه شود.

درهنگام تحویل کالا بایستی کالا بررسی شده و عدم اعتراض تا ۲۴ بعد از تحویل والبته به صورت کتبی در راههای ارتباطی با سات  به منزله تحویل سالم کالاست توسط فرد تحویل گیرنده است. لذا حضور سفارش دهنده یا تحویل گیرنده ذکرشده به وسیله وی در هنگام تحویل کالا ضروری است.

کالا در محدوده زمانی تعیین شده به مقصد خریدار حمل خواهد شد . درصورتی که علیرغم هماهنگی انجام شده خریدار در محل حضور نداشته باشد و یا به دلیلی امکان تحویل کالا میسر نگردد حمل دفعات بعد مستلزم پرداخت هزینه حمل مجدد از سوی سفارش دهنده کالا خواهد بود.

درخصوص کالاهایی که بخشی از پرداخت آن موکول به تحویل کالا شده است، پرداخت نقدی یا از طریق کارتخوان درهنگام تحویل الزامی است و ارائه اسناد تعهد آور نظیر چک و غیره پرداخت محسوب نمی گردد.

فروشگاه اینترنتی تیارا همواره بر جلب رضایت و اطمینان مشتریان خود می‌کوشد. بر این باوریم که برای ارتقای  هر چه بیشتر کیفیت خدمات خود، باید بستری بر مبنای اعتماد برای مشتریان خود فراهم آوریم، از این رو پس از خرید از تیارا شما می‌توانید تا هفت روز پس از زمان تحویل کالا با توجه به شرایط ذیل نسبت به تعویض و یا مرجوع نمودن کالای خریداری شده اقدام نمایید.
شرایط و قوانین انصراف از خرید و بازگشت کالا

مشتری پس از تایید سفارش خود و پرداخت مبلغ آن، تا هفت روز متوالی حق انصراف از قبول کالای غیر سفارشی را دارد. اگر کالا پیش از اعلام انصراف مشتری به مقصد او حمل شده باشد درصورتی حق انصراف جاری خواهد بود که بسته بندی کالا باز نشده باشد، همچنین هزینه حمل کالا از پرداخت اولیه مشتری کسر خواهد شد. در صورت انصراف از خرید کالای سفارشی، براساس نوع کالا و پیشرفت کار در پروسه تولید یا آماده سازی، انصراف از خرید کالا و بازگشت مبلغ سفارش منوط به کسر ۲۰ الی ۵۰ درصد از مبلغ کل کالا خواهد بود.درصورتی که مشتری پس از تحویل کالا و به دلیل نقص و مشکل فنی کالا، قصد مرجوع نمودن آن را داشته باشد، حداکثر تا یک روز کاری و با اعلام جزئیات مشکل بایستی مورد را به بخش خدمات پس از فروش فروشگاه اینترنتی تیارا اعلام نماید. پس از بررسی مورد در صورت تایید مغایرت، نقص یا مشکل فنی کالا، براساس مقررات گارانتی اعلام شده از سوی تامین کننده نسبت به رفع مشکل یا تعویض کالا اقدام خواهد شد. این سرویس اشکالات فنی را که دراثر استفاده نادرست کاربر ایجاد شده شامل نمی شود و با توجه به این که رنگ کالا در مانیتورهای مختلف با اندکی تغییر مشاهده می شود درخصوص رنگ کالا نیز معیار مغایرت تفاوت کلی رنگ است و مغایرت شامل طیف های تیره یا روشن تر یک رنگ نخواهد شد.

درصورت تایید مغایرت یا نقص کالا هرگونه هزینه درخصوص تعویض یا رفع نقص به عهده تیارا خواهد بود. در راستای ایجاد سرویس‌‏های ارزش افزوده، تیارا با همکاری کلیه تامین‏‌ کنندگان خود این امکان را ایجاد نموده تا کلیه کالاهایی که نیاز به تست دارند، تا ۷ روز پس از تحویل، دارای فرصت تست باشند و هر گونه نقص فنی در دستگاه شامل سرویس تعویض بدون قید و شرط و فراتر از سرویس گارانتی محصول، می‏‌شود. لازم به ذکر است که با توجه به گستردگی گروه‌های کالای ارایه شده در وب سایت تیارا ، کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند دارای گارانتی سلامت فیزیکی هستند و مشمول ۷ روز مهلت تست و بازگشت کالا نمی‌شوند. همچنین عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد.

لازم به توجه است که ایرادهای اعلام شده از سوی مشتری، توسط کارشناسان خدمات پس از فروش تیارا کنترل و بررسی می‏‌شود و در صورت تائید وجود نقص فنی، کالا مشمول استفاده از سرویس فوق می‏‌شود. همچنین، این سرویس اشکال‏‌های فنی که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود را شامل نمی‌‏شود. آسیب‏‌های فیزیکی ناشی از حمل و نقل شامل استفاده از این سرویس نمی‏‌شود.

در صورتی که کالای برگشتی در شرایط اولیه خود توسط تیارا دریافت نشود، امکان برگشت وجود ندارد و کالا خارج از شرایط تعویض محسوب می شود. در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در تیارا به اتمام برسد، و تیارا امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، می‌تواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید و نوسان‏‌های قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمی‌‏شود.

نقدها، نظرها، ارتباطات و سایر مطالب

سایت تیارا ممکن است دارای لینک‏‌هایی به سایت‌های دیگر باشد. این سایت‏‌ها تحت کنترل تیارا نیستند و سایت تیارا   هیچ مسوولیتی در قبال محتویات این سایت‏‌ها ندارد. سایت تیارا این لینک‏‌ها را برای سهولت شما فراهم کرده است  و وجود هر یک از این لینک‏‌ها به معنی تائید یا هر نوع ارتباط ما با اداره کنندگان آنها نیست. سایت‏‌هایى که در آگهی‏‌ها یا صفحه‏‌های سایت تیارا  لینک می‏‌شوند را افرادی خارج از تیارا اداره می‌کنند، بنابراین سایت تیارا نمی‌‏تواند در مورد آنها ضمانتى داشته باشد.

نمایش نظرات کاربران در سایت به هیچ وجه به معنی تایید فنی تیارا درباره محتویات نظر نیست. لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایه انتخاب و تصمیم گیری خود قرار ندهند. کاربرانی که قصد ارسال نظر در سایت را دارند، حتما قوانین زیر را مد نظر داشته باشند:
نقد کاربران باید شامل نقاط قوت و ضعف محصول در استفاده عملی و تجربه شخصی فرد باشد.
حداقل ۵۰ کاراکتر مطلوب در نقد کاربران باید وجود داشته باشد.
با توجه به ساختار بخش نظرات، از پرسیدن سوال یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری نمایید.

تنها نظراتی که با حروف و زبان فارسی نوشته شده باشند، امکان نمایش در سایت را دارند، لذا از نوشتن با حروف انگلیسی خودداری نمایید.
کاربران ارسال کننده نظر، موظف به استفاده از ادبیات محترمانه و عدم توهین به دیگر کاربران هستند، بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افرادی باعث عدم تایید نظر کاربر می‌شود.
کاربران نباید لینک سایت‌های دیگر را در نظرات خود ثبت نمایند.

تنها نظراتی که مرتبط با محصول مورد نظر باشند، تایید خواهند شد، لذا از مطرح کردن بحث‌های متفرقه و غیر مرتبط با محصول خودداری نمایید.
ثبت اطلاعات ارتباطی شخصی، از جمله شماره تلفن یا آدرس ایمیل و یا سایر مطالب شخصی در قسمت نظرات ممنوع است، لذا از ثبت اینگونه اطلاعات ارتباطی در نظرات خود خودداری نمایید.
کاربران در نظر داشته باشند که کالاخوان، ویرایش نگارشی نظرات کاربران را حق خود می‌داند.

قوه قهریه

تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، تیارا هیچ گونه مسئولیتی ندارد.